Alexandra Holländer

Vecka 28, kirjais, kalas, jobb...

På måndagen var vi som sagt och shoppade, och bilder på det fick ni redan. På kvällen kom Lina hit övernatten och jag var barnvakt.

På tisdag morgon stack jag och brorsan på jobb till kl. 9. Var några timmar innan vi sedan kom tillbaka hem, satt hemma en stund och for sedan alla 4 och plocka flyghavre på Moffas åkrar. Efter ca 4h plockande så var vi alla ganska slut i benen så kom hem, duschade och fixade oss och väntade på att pappa skulle komma hem från Raumo innan vi startade iväg mot nagu med alla täcken och dynor med oss. Träffade upp Karlssons i Kirjais och körde till deras stuga. Plockade upp maten vi hade köpt och gick sedan så småningom ner till byn för att äta middag på Bystrand. God mat var det och efteråt gick vi upp igen och hade lite myskväll med ostar, chips och godis. Ungefär kl. 1 var det läggdags för mig.

På onsdag morgon började vi med morgonmål, och sedan till 11 tiden gick vi ner till byn igen för att gå på marknad och aktion. Timmarna gick fort och 14 tiden var vi tillbaka på deras stuga. Där vi lagade lite grillkorv och franskisar att äta och munkar som vi hade köpt på marknaden till kaffet.

18 tiden var vi hemma i Pargas igen och körde över till stugan.

Igår på torsdagen började dagen med jobb kl. 9. Efter det körde jag till gymmet för att träna övrekroppen. Åt mat hemma och åkte med mamma till malmen för att göra några ärenden innan hon sedan lämnade av mig vid stallet. Igår kväll besökte vi dessutom M&M eftersom Moffa fyllde 68 år.

Idag steg jag upp 8-9 tiden och gjorde i princip inget innan jag sedan 11 tiden kom hem och körde till gymmet i ÖSREGN. Tränade benen och sprang mina intervaller (har nytt springschema för att komma igång med löpningen, Kan dela med mig av det om det finns intresserade). Åkte över till stugan och fixade allting klart för imorgon och för ikväll, då vi skall ut med ''Teno''-gänget och tälta (Familjen Söderholms och Höglund, + lite flick- och pojkvänner kanske). Hoppas på att vädret är på våran sida, just nu ser det inte ut så. Kan skriva mer om detta på måndagen. Just nu är planerna hur vi skall göra detta lite oklara.

Hoppas alla har en super trevlig helg! Det kommer jag att ha.